Friday, October 30, 2009

Welke?


Nr. 2 van de compilatie.

Deze spreekt mij wel aan omwille van de ruimte die ontstaat tussen de 2 bladeren in. En het feit dat ik graag iets van dichtbij fotografeer. De kleuren rood en geel komen hier mooi tot uiting vind ik.

Feedback?







Nr. 3 van de compilatie.

Deze spreekt mij wel aan omwille van het rode blad
dat al afgevallen is van een boom en terchtgekomen is
op de nog groene bladeren van een plant.

Feedback?






Variant op nr. 2 van de compilatie.

Deze spreekt mij aan omwille van dezelfde redenen als nr. 2, waarbij deze foto verticaal genomen is. Het groen dat in deze foto zit, stoort mij enigzins, nr.2 heeft dat niet en komt dan ook rustiger over.

Feedback?







Compleet andere, niet voorzien in de compilatie.

Ik twijfel en toch voeg ik deze aan de reeks toe.
Je ziet de herfstkleuren op de achtergrond, ik hou wel van het floue en de focus op het blad waarvan de haartjes zichtbaar zijn. Doch om de één of andere reden, valt deze uit de boot, heb ik het gevoel.


Feedback?



6 comments:

Just Me said...

Ik zet even mijn algemene indruk hier zodat ik de post en de foto's niet verstoor, zeg maar…

Naar mijn gevoel gaat het tussen nr. 2 en 3.
Nr.3 spreekt mij aan owv het contrast tussen het rode afgevallen blad en de nog groene plant.

Als ik deze dan naast de andere plaats, komt die zwakjes over omdat het de felheid in kleuren (contrast) mist van foto nr. 2.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback.

Peter L. van Uunen said...

ik ga voor nummer drie. zo'n mooi contrast! grappig trouwens om sommige onderwerpen te herkennen als onderwerpen van mijn eigen serie. andere hoek, andere uitsnede. ik wens dat ik na jouw eerste plek de tweede plek pak in deze fotowedstrijd ;-)

Just Me said...

Of omgekeerd ;c)

Anonymous said...

ik ga voor nummer 3, zeker weten!

doet me denken aan een kinderhand in de hand van z'n papa

(misschien de rechterkant even bijknippen zodat dat kleine blaadje weg is.. trekt wat aandacht weg van het onderwerp... en misschien nog wat soft focus voor de randen van de foto?? 't is maar een idee, zou ik zelf eens moeten bekijken achteraf)

Just Me said...

Ook hier bedankt voor je feedback. Mij stoorde het kleine blaadje niet zo, als ik het bekijk zonder, zie ik wel wat je bedoelt.
Soft focus voor de randen? Hoe bedoel je? En ik vraag mij af of ik de originele foto dan niet teveel aanpas?

Sylvie Van Hulle said...

Ik vind de derde de beste. Het contrast van de kleuren is heel knap, en vind hem ook technish de sterkste (voor zover ik er iets van ken ;-)