Monday, April 26, 2010

Sint-Antonius Beste Vriend…

Zeg mij waar ik … terugvind.

Dat is een spreuk die ik regelmatig toepas, soms in grote paniek.
En Sint-Antonius helpt mij praktisch altijd.
Soms vind ik iets écht niet terug en dan vraag ik mij af waarom,
en dan na een tijdje vind ik het wel. Spontaan ofwel toch nog eens nadat ik het hem vroeg.

Fascinerend…

En zonet vroeg ik het hem nog eens, of hij aub mij kon zeggen waar ik belangrijke documenten terugvond. En ja, ik deed een map open voor iets te pakken en vond de desbetreffende documenten. Ik zou ze daar nooit gezocht hebben en toch had ik ze daar de vorige keer achtergelaten.

En dan denk ik bij mezelf, wat is de reden dat ik ze nu pas vind?
Ik heb liggen zoeken! enkele weken geleden, meermaals om hulp gevraagd en niets gevonden. Ik dacht destijds nog "misschien is het omdat ik ze niet nodig heb, dat ik evengoed zonder kan."
En zo is het ook gegaan.

Enfin, dit even ter info dat onzen Sint-Antonius zo zijn manieren heeft en toch praktisch altijd helpt!



1 comment:

klaproos said...

da's waar :-)
mijn moeder riep hem ook aan :-)

gaat het goed met je tania