Wednesday, July 11, 2007

Vervolg: 4,5 uur trein

En dan nu de positieve zaken die ik tegenkwam gedurende de 4,5 uur durende trip:

1) Kreeg een lief smsje met als boodschap "een goeie reis"
2) Iemand hield een deur mee open in de trein toen we er als sardienen zaten te zweten
3) Iemand opende een raam op aanvraag
4) Iemand hielp de conducteurs op het station van Delft en riep met kei luide stem dat iedereen zijn benen van de perronrand weg moest doen omdat anders het lege treinstel niet zou toekomen
5) diezelfde persoon maakte er grapjes over, hield het luchtig
6) de conductrice in de trein bedankte ons hartelijk en verontschuldigde zich en de NS voor de overlast
7) ik had een fijn gesprek met iemand (uit Antwerpen) in de trein tegenover mij tot in Antwerpen-C, het was een interessant gesprek over het verschil in taal tussen de nederlanders en de belgen. Het meest interessante was haar beroep, ze maakt stukken op maat voor acteurs in (tv)films en theater voor speciale effecten. Zoals bvb. "Schone en het Beest". Als ik me goed herinner heeft zij stukken gemaakt voor Stany Crets. Ze was bezig aan een stuk terwijl we erover spraken. Dat stuk moet af zijn tegen zaterdag, wens van harte dat het haar lukt!
8) goeie aansluiting in Antwerpen-C
9) fiets stond nog aan het station!
10) huis stond er nog!

10 positieve zaken! ;c))

No comments: