Monday, July 20, 2009

Mix research met ontspanning…

Werk combineren met ontspanning, dat is het toppunt, denk ik.
Vandaag moeilijk op gang geraakt wegens mijn maandelijkse vrouwdagen, ondanks dat gegeven toch wel wat van mijn lijstje kunnen schrappen.

Uiteindelijk toch weer de stad in getrokken voor meer research en ontspanning. Vandaag stond 'Barista' op het programma. 'Coffee & cake' op de hoek van de Brabantdam met de Vlaanderenstraat. Ik ben er ooit enkele keren geweest en had toen toffe gesprekken met de gast achter den toog. Ik hoopte dat hij er zou zijn want dan is een gesprek beginnen makkelijker vind ik. Ik weet van hem dat de eigenares een architecte is, nu weet ik niet meer of het een interieurarchitecte is. Vandaar mijn bezoek vandaag. Ik wil advies aan haar vragen.

Het pakte anders uit omdat er 2 dames stonden die mij op het eerste zicht niet zo toegankelijk leken. Ik bestelde een cappucino met een stuk kaastaart en bekeek zoveel mogelijk boekskes die er lagen. Kwam zo op een aantal adressen, die ik ga nakijken. Meer research…

Er hangt daar een grote foto van een dame aan de muur in een uitvoering die ik vaker tegenkom. Ik raapte mijn moed bij elkaar en vroeg langs mijn neus weg wie de fotograaf was.
Ewin OLAF, blijkbaar een bekende nederlander. Nog een link om na te kijken.

Na een 2e koffie ben ik voortgegaan, om 18u begonnen ze al met keren en werd ik onrustig, voelde me niet meer op mijn gemak en welkom. Vraag mij af hoe ik de klanten zou begroeten? A la Tania's wellicht. ;c)
"Goeiemiddag!" Met een spontane glimlach erbij ;c)
"Wat zal het zijn?"
" Ik breng het u wel mevrouw, gaat u alvast een mooi plaatske voor uwzelf uitzoeken"
Zoiets misschien? Ik word er op slag al vrolijker van! ;c)

Ben dus voortgegaan naar het plekje van gisteren aan het water, met de muziek van Gent Beach Club op de achtergrond, de wind in mijn gezicht en enkele bootjes voor mijn neus.

Nu, zit ik weer lekker thuis achter mijn computer en ga alvast nog wat links bekijken.

Fijne zomerse avond nog!


No comments: