Thursday, January 14, 2010

Alle informatie staat op de website mevrouw

Het is me wat,

Ik belde zonet met de belasting controle dienst om informatie en om het liefst een afspraak te maken met iemand van dat kantoor om alles even door te lopen wat nodig is om over te schakelen naar de BTW Kwartaal regeling.

Ik bespreek zulke dingen liever face-to-face. Op alle vragen hier omtrend kreeg ik echter hetzelfde antwoord:

"Kijkt u even op de website mevrouw, daar staat alle informatie."

Geen persoonlijke afspraak dus…

Ik dien alles electronisch door te geven per kwartaal met een ID lezer of een 'token'. Waar kan ik een ID lezer bemachtigen?

"Kijkt u even op de website mevrouw, daar staat alle informatie."

Hoe is het mogelijk vraag ik mij af dat de mensen zelf niets meer van informatie kunnen doorgeven, is het dan teveel gevraagd om eens tijd te nemen voor een kort gesprek?
De website is de enige tool om bij hun om aan informatie te geraken.


Spijtig…

Ah ja, liefst moet ik deze week al schriftelijk mijn aanvraag indienen anders moet ik wachten tot het volgende kwartaal en laat ik nu net belangrijke investeringen hebben de komende maanden in het 1e Kwartaal!

aijejai!

"Vlug vlug" dus "even" nalezen hoe en wat het allemaal inhoudt!

Zijn er mensen onder jullie die BTW pichtig zijn en mij daarover willen inlichten?
Hoe doen jullie dat?
Hebben jullie een boekhouder die het voor jullie doet of doen jullie het zelf?

Feedback en tips zijn welkom!


2 comments:

klaproos said...

hoe het bij jullie werkt weet ik niet , maar ehhh het lijkt nergens op dat je zulke antwoorden krijgt tania,
dat vind ik "erg "lomp.

Peter L. van Uunen said...

Het klinkt als de loketmentaliteit die in nl ook al in zwang is. Ik voel het als het ontlopen van verantwoordelijkheid van ambtenaren om moeite te doen hun publieke functie de inhoud te geven waar wij als burgers recht op hebben. Menselijk contact met de overheid wordt hiermee geweld aangedaan. Jammer.