Thursday, April 2, 2009

Verlangens...

Ik verlang zo..
Is het nu omdat het Lente is
of omdat ik aan het veranderen ben?

Ik wil
ik wil
ik wil
mijn wereld zien (verwezelijken).

Vanmorgen met mijn vriend op pad geweest
doorheen de stad
op het gemak
de mensen, de stad gadegeslaan
en gevoeld hoe belangrijk het voor mij is
om eens op dit uur van de dag
al in't stad aanwezig te zijn.

In het park gewandeld
heerlijke geuren opgesnoven
bloemen
vogels
mensen

Samen heerlijk de tijd genomen
om met een kop koffie
een ontbijt te nemen
terwijl ieder de krant doornam.

Dat zijn kostbare momenten
'k geniet er ten volle van.

Zag er drukwerk liggen en
voelde het verlangen om weer met vormgeving
bezig te zijn. In gedachten zie ik mij aan mijn computer
zitten om dergelijk drukwerk vorm te geven.

Ik voel het verlangen om naast JustBe een andere job
te hebben. Waar is de tijd dat ik elke ochtend
de trein nam naar mijn werk?
Waar is de structuur?
Het opstaan, bokes mee, fiets naar het station,
wachtend op de trein, elke dag dezelfde mensen zien.
Het werk, de lunch aan tafel met collega's,
's Avonds de trein op richting huiswaarts.

Ik geniet van mijn tijd die ik nu heb
en ik wil graag iets meer structuur.

Noem het zekerheid.



Hoe kan ik het aanpakken?

2 comments:

Sylvie Van Hulle said...

Alles gebeurt met een reden, en al wat nu is, ook. Probeer te vertrouwen dat je op de goede weg zit, dat dit momenteel jouw plaats is en je hieruit dingen mag leren.
Je hebt zoveel talenten. En je komt er zéker, vroeg of laat.
ik heb er zelf ook soms last van, van de structuur die opeens wegvalt. Maar dan bedenk ik me dat ik daar zo lang naar verlangd heb, naar tijd voor mezelf, en dat ze me die nu geven, en daar ben ik dan dankbaar voor. :-)
liefs
sylvie

Just Me said...

Merci Sylf.