Sunday, January 15, 2012

onrustig

Sinds gisteren loop ik onrustig, alsof ik nerveus ben. Ik voel sneller aan wat ok is en niet. Zoals dingen kopen, eten nemen of niet. Das een goeie hulp enerzijds, anderzijds knaagt dat onrustig gevoel wel.

Ik ben oh zo toe aan rust, weg van al die opdrachten, 'gewoon' nog eens een 'gewoon' weekend hebben en daarmee bedoel ik dan, 'gewoon' nog eens kunnen rondlopen zonder aan opdrachten te denken, zonder concepten uit te denken, ik heb die aan- en uitschakelaar nog niet echt gevonden.

Gisteren stond ik even op non-actief en man man wat heeft dat deugd gedaan! ;c)
Gewoon efkes de kuis doen; het papier wegbrengen en kletsen met een buur; andermans activiteiten bekijken; rondhangen..
Het was nodig, ik voelde me zalig op zulke momenten! Je beseft pas wat je mist, eens je het niet meer hebt, hoor je vaak en dat is zo, ook in dit geval, kon ik enorm genieten van die vrije uurtjes!

Nu nog de balans vinden want ook al heb ik het broodnodig die uren, het zijn toch uren minder om mijn opdrachten uit te werken. Ik heb ideeƫn zat en zie het al ongeveer helemaal voor mij.. de praktijk is toch anders. Ik ben zo afhankelijk van daglicht voor mijn opdracht van Interieur dat ik morgen nog mag werken aan de trendboeken.

Vandaag ben ik nogmaals naar de NJ receptie van stad Gent geweest, altijd leuk om in die massa mensen, vrienden tegen te komen en elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. Al was het dit jaar gene vette.
Dus die uren die ik daar spendeerde  (heerlijke buitenlucht in de zon met een frisse neus en een glas gluhwein) had ik eigenlijk ook nodig. Toen ik terugkwam, was het tijd voor een zondagse dut, om het zo te zeggen, mijn lichaam gaf aan dat ik horizontaal moest. De tijd ging verder en het daglicht veranderde, ik dacht om 16u nog snel even foto's te maken van mijn verzameld materiaal. Het sorteren nam meer tijd in beslag en het begon al te schemeren.. tja.

Ik mag doorwerken en besef dat ik niet veel meer tijd over heb voor die boeken, 3 op A3 formaat met veel prenten en kleuren en materialen. Ik vrees ervoor dat ik onvoldoende tijd zal hebben gezien mijn andere bezigheden. En voel de zenuwen weer.

Ik besef dat er een tijd is gekomen om te stoppen met zoeken en met het gevonden materiaal een boek te maken, helemaal af of niet. Uiteindelijk ben ik nog in opleiding en pas enkele maanden bezig, tot hiertoe heb ik mijn opdrachten altijd tot in de details uitgewerkt, zo ben ik, perfect afwerken.

Maja, ik kan wel uren spenderen aan die opdrachten, er wachten ook andere bezigheden op mijn aandacht, waaronder de persoon die mij liefheeft ;c), quality-time is ook van doen.
Soms vraag ik mij af hoe ik het allemaal gemanaged krijg? Tijd hier, tijd ginder, tijd met mezelf, tijd met mijn lief, tijd met de kinders, tijd met vrienden, tijd voor werk,..

Fijne zondag nog..

No comments: